D-thinking manual

d-learning-manual

In adult learning, the development and design of products and services targeting at different specific target groups’ and individual learners’ needs become more and more important.

In adult learning, the development and design of products and services targeting at different specific target groups’ and individual learners’ needs become more and more important. This includes traditional and digital teaching and learning materials, e-learning environments, education games or virtual reality based material. The challenge for educators and decision makers in adult learning institutions is how to meet these expectations by developing and providing high quality outputs. Design Thinking can strongly contribute to a better performance of adult learning offers as regards usability and acceptance by learners, thus making these offers more effective and efficient. At longer term, this will imply a higher grade of sustainability: a better investment in terms of resources on behalf of adult learning institutions, and a better investment in terms of high quality education on behalf of adult learners.

The manual is intending to support adult learning providers in introducing Design Thinking into their work to tackle substantial problems by identifying user-oriented solutions. It has been developed in the framework of the Erasmus+ strategic partnership project D-LEARNING, bringing together representatives of organizations from 6 European countries who are actively implementing adult learning with different target groups.

The manual describes the entire Design Thinking process, suggests practical methods to complete the different iterative steps of the process, and concludes with 6 case studies from the work of the project partner organizations. Representatives from all partner organizations have been participating in an intensive training course in Design Thinking guided by a team of professional trainers who have also co-authored this manual.

The manual is complemented by a curriculum that enables trainers from adult education institutions to go through an exemplary Design Thinking process with a team, thus enabling them to implement the method in their own organisation or networks.

OTHER Publications Publications for adults

A Guide to Organizing Sustainable Cycling Events

Eco Logic is committed to promoting cycling as a sustainable and healthy mode of transportation. Through the Re-Cycling: Bike Reuse and Riding Fair project, we have worked to integrate circular economy principles into cycling events, ensuring they are environmentally friendly, well-organized, and engaging for the community. Our Guide for Grassroots Cycling and Recreational Events provides […]

Read more

Pedaling Towards a Sustainable Future: The Impact of the RE-CYCLING Project

At Eco Logic, we are committed to promoting sustainability through innovative initiatives. One of our standout projects, RE-CYCLING: Bike Reuse and Riding Fair, co-funded by the Erasmus+ Sport Program, has made a lasting impact by encouraging green mobility, circular economy practices, and active lifestyles among children and communities across Europe. Reviving Cycling, Reducing Waste The […]

Read more

Еко Логик ја Поддржува Одржливоста преку Проектот „Sustainability Coaches“

Во рамки на проектот „Sustainability Coaches“, финансиран од Еразмус +, Еко Логик заедно со партнери од Германија, Италија и Кипар работи на развој на едукативни материјали за подигнување на свеста и промоција на одржливи практики. Оваа иницијатива има за цел да го зајакне образованието за одржлив развој како клучен чекор кон подобра иднина. Меѓународна Обука […]

Read more

ГЕА: Водич за Одржливи Навики и Подобра Иднина

Во рамки на ГЕА проектот, беше подготвен краток водич кој има за цел да ги поттикне возрасните на создавање и практикување одржливи навики. Овој водич содржи практични совети кои преку едноставни промени можат да придонесат за поодржлива иднина за сите нас. Што содржи водичот? Водичот ги опфаќа следниве теми: Достапност и јазици Водичот е достапен […]

Read more

Прирачник за поттикнување меѓугенерациско разбирање преку планинарење во природа

Во светот каде што секојдневниот живот е преполн со обврски и брзина, природата станува простор за обновување на телото и духот. Hiking 4 Understanding – H4U е иницијатива која поттикнува меѓугенерациски дијалог преку активности во природа. Со оваа програма, млади и постари заедно истражуваат, учат и создаваат спомени кои траат. Зошто планинарење?Планинарењето е повеќе од […]

Read more

НАСТАВНА ПРОГРАМА ЗА СРЕДНИ УЧИЛИШТА

ЦИРКУЛАРНА ХЕМИЈА ВО ДИГИТАЛНА ЕРА Со задоволство го претставуваме нашиот најнов образовен проект – „Циркуларна хемија во дигиталната ера“. Оваа програма има за цел да ги инспирира средношколците со идеи за циркуларна економија, која ги промовира повторната употреба, рециклирањето и одговорното управување со ресурсите. Што значи „циркуларна економија“?Во основа, циркуларната економија е модел што се […]

Read more