Educational Games

Алатка за дискусија на вредности

Алатката за дискусија на целите за одржлив развој има цел да креира систематска дискусија при анализа на некоја цел за време на работилници или тренинг курсеви. Алатката е пригодна за дискусија на различни тематики каде е потребен сопфатен пристап.Главната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на постигнување на одредена цел преку идентификување […]

Read more

Алатка за одржлив развој

ЦЕЛ НА АЛАТКАТАГлавната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на подобрување на конкретниот предизвик преку идентификување на бенефициите и согледување на нивното влијание од четири различни аспекти: политички, економски, социјален и од аспект на животната средина.ЧЕКОР 1:На почетокот на сесијата, учесниците треба да кажат што тие подразбираат под терминот “Цели за одржлив […]

Read more

“7 DAYS UNTIL THE END OF THE WORLD” едукативна игра 

Проектот Innovative Learning Approach for Circular Chemistry in Secondary Education заврши, а во оваа прилика ја промовираме eдукативната игра:„7 DAYS UNTIL THE END OF THE WORLD“ креирана за време на проектот. Целта на играта е да поттикне дебата помеѓу “Чуварите на зелената галаксија” и “негативците” за теми поврзани со циркуларната хемија. Играта е достапна на […]

Read more

SUSTAINABILITY ADVISORS GAME

The game consists of a board with 7 mini-boards, each mini-board representing one of the Sustainable Development Goals, tied together by the center board ‘21st Century Citizen’. Before the game starts, you can choose how many mini-boards you want to play on. You can choose to cut out the boards or just let them be. […]

Read more

EDUCATIONAL TOOL – Build a social enterprise with a positive impact on the environment

The purpose of the educational tool is: to motivate young people to think and be in the role of social entrepreneurs, to encourage creativity, to develop research and analytical skills, to acquire competencies for defining a problem and an idea, and to understand the necessary stages for the realization of a social enterprise. Resources offered […]

Read more

Вело Твистер

Твистер како друштвена игра е добро позната на сите. Во таа насока, во рамки на образовната програма Вело Училишта, Еко Логик како организација креираше нова верзија на играта, или Вело Твистер која е во насока на едукација за основните видови на велосипеди. Видовите велосипеди кои ги изучуваме преку Вело Твистерот се: Градски велосипед Планински велосипед Друмски велосипед […]

Read more

„Advisor for sustainable developemеnt“

In a time of serious, global environmental challenges, through the game “Advisor for sustainable developmеnt“ you are called upon to make efforts to improve the situation in various entities / organizational units facing various challenges to improve and enhance the environment – such as the result of their daily activities.

Read more

Velo Neighborhood

This is the first educational board game in Macedonia, where the main topic is cycling. It is intended for children from primary education, ie from 8 years of age and up. The main objective of this game is to create tracks and collect all the missing bike parts.

Read more

Eco Neighborhood

In our Eco Neighborhood game the most important thing is to build a clean environment, so that by moving on the streets you will have the opportunity to use different types of transport and discover their disadvantages and advantages, but beware, it is possible to get stuck in traffic!

Read more

Eco Ludo

The game involves 16 players, divided into 4 teams of 4 players each, who will be the pawns / humans in the game and one moderator, who will lead the game by asking questions and reading the eco-facts.

Read more

Smile and Play

Smile and Play is a game for 2-4 teams where pupils go trough a board, doing activities to reach different locations.

Read more

Velo Memory

Memory is a game consisting of 28 cards or 14 pairs consisting of the same bicycle parts. All cards are first shuffled and lined up in several horizontal rows, turned upside down (with the green side up).

Read more