GAP analysis for National strategy for youths

gap-analysis-for-national-strategy-for-youths

The project refers to two different professions through creating of two new programs for expert education and training, and will be an addition to an existing program for expert education and training with combining of two components, help to the elderly in home conditions, and sustainability in homes.

The idea for this analysis of the situation of the needs of youths in Republic of North Macedonia (RNM) is created as a part of the project activities within the realization of the project “Inclusive labor market for sustainable community development”.

The project refers to two different professions through creating of two new programs for expert education and training, and will be an addition to an existing program for expert education and training with combining of two components, help to the elderly in home conditions, and sustainability in homes. The themes that are directed to the action are intended for the same target group, and young unemployed people, males and females, including youths from marginalized groups.

The starting informative matrix of this project activity is in fact the analysis for the National strategy for youths (NSY) 2016-2025, and its early impact (2016-2017) in realization of the goals and results. Considering that the National strategy for youths 2016-2025 is a document for creating important system and structural changes in one society, it is important to accentuate that it is also a follow up to the last National strategy for youths 2005-2015. Certain segments and positive results in this strategy delve deeper and additional contents are added which are relevant to the sectors specific for the needs of the youths in modern societies, however above all coordinating the real and existing problems and issues that were noted during the implementation of the strategy from 2005-2015.

This document will focus on the analysis of two from eight total segments: “Employment and support before employment”, and “Education”, and on part of the measures covered in them, and of course, complementary to the goals of the project itself.

This analysis is comprised of the following parts:

  • Introduction in which the goals and knowledge on the analysis are covered
  • Methodology that is applied in this analysis
  • Short description about the Civil Society Organizations, Eco Logic and Humanost, implementators of the project within which this analysis is implemented
  • Youth sector of RNM
  • Short description of the segments “Employment and support before employment” and “Education” by the National strategy for youths RNM

GAP analysis for National strategy for youths

OTHER Publications Publications for youth

НАСТАВНА ПРОГРАМА ЗА СРЕДНИ УЧИЛИШТА

ЦИРКУЛАРНА ХЕМИЈА ВО ДИГИТАЛНА ЕРА Со задоволство го претставуваме нашиот најнов образовен проект – „Циркуларна хемија во дигиталната ера“. Оваа програма има за цел да ги инспирира средношколците со идеи за циркуларна економија, која ги промовира повторната употреба, рециклирањето и одговорното управување со ресурсите. Што значи „циркуларна економија“?Во основа, циркуларната економија е модел што се […]

Read more

Revolutionizing Education and Workspaces with BYOD: Eco Logic’s Vision for a Smarter Future

In a world where digital transformation is rapidly shaping how we live, work, and learn, flexible and adaptable solutions have become key to success. At Eco Logic, we are committed to fostering innovative and sustainable practices that not only improve productivity but also align with the evolving needs of our society. One of the trends […]

Read more

Одржлива мода: Придонес кон зелена иднина проект Upcycling clothes and mind

Во свет каде што модната индустрија често е поврзана со создавање големи количества отпад и негативни влијанија врз животната средина, сè повеќе иницијативи се насочени кон тоа како одржливоста може да стане дел од нашата секојдневна облека. Иницијативата „GOOD PRACTICE“ покажува иновативни примери од различни земји за рециклирање, повторна употреба на материјали и еколошко производство, […]

Read more

Empowering Migrants through Innovative Language Education: Distance Learning Methodologies HANDBOOK FOR VET EDUCATORS

Language is a key element in empowering migrants, allowing them to integrate and thrive in new environments. The Handbook for VET Educators provides a pivotal step forward in this regard, introducing methodologies for language learning tailored to migrants in Lithuania, Italy, and Macedonia. By embracing distance learning, job training, and class learning techniques, this approach […]

Read more

Прирачник за наставници за интегрирање на искуствено учење за животна средина и климатски промени во наставата по природни науки од прво до петто одделение на основното образование

Еден од многу важните сегменти во воспитно-образовниот процес во училиштата е образованието за животна средина и климатски промени. Од сушинско значење е уште од најрана возраст учениците да усвојуваат знаења за животната средина, да формираат ставови и вредности за заштита на околината од загадуванье и одржуванье здрава и чиста животна средина, како и да преземаат […]

Read more

Прирачник за воспитувачи за интегрирање на искуственото учење за животната средина и климатските промени во реализацијата во програмата за рано учење и развој

Во современиот воспитно-образовен процес во детските градинки и центрите за ран детски развој, едукацијата за животната средина и климатските промени зазема значајно место. Веќе од најраната возраст, од суштинска важност е децата да стекнуваат знаења за животната средина, да формираат позитивни ставови и вредности за заштита на околината од загадување и да придонесуваат кон одржување […]

Read more