Curriculum- Lego

The curriculum is dedicated for pupils in the primary schools, focusing on SDG 11, Sustainable Cities and Communities. The modules and learning material will increase students’ knowledge of ecological city planning and equip them to be active agents of social change. The curriculum is consisting of the following topics: This is  based on the Theories […]

The curriculum is dedicated for pupils in the primary schools, focusing on SDG 11, Sustainable Cities and Communities. The modules and learning material

will increase students’ knowledge of ecological city planning and equip them to be active agents of social change. The curriculum is consisting of the following topics:

  1. The Theory of Ian McHarg on Environmental Planning 
  2. Trees and Forests
  3. Urban Mobility, Health and Human-Nature Connection 
  4. Caring for Water
  5. Connectivity and Animal Migration
  6. Urban Agriculture

This is  based on the Theories of Ian McHarg (Designing with Nature, 1961). While his concept was developed in 1969, yet his theories are still relevant today. The pupils are

expected to design their own concept of a sustainable city using Lego bricks and based on the theories that will be the content of this curriculum, as well as based on their local reality,

In effect, the pupils will not only be listening to lectures but will also be doing an ideal design of a sustainable city using the lego bricks.

OTHER Publications for children

Промоција на „Прирачник за еколошко образование и климатска писменост“

Europe House во Скопје беше домаќин  на промоцијата на прирачникот  „Прирачник за еколошко образование и климатска писменост“  чии автори имаа чест да го претстават прирачникот пред бројната публика За време на промоцијата авторите на прирачникот Билјана Арсовска, Кирил Арсовски – Пржо и Никола Нешкоски зборуваа од каде ја добиле идеата да го направат овој прирачник, неговата […]

Read more

Безбедно возење велосипед,патувања и правила инфраструктура за велосипеди

Велосипедите, како превозно средство, се неизоставен дел од јавниот сообраќај. За влкучување во јавниот сообраќај потребно е да се следат правила и знаци кои се наменети само за велосипедистите. За безбедно возење на велосипедистите потребно е да има наменета инфраструктура, како велосипедски патеки, семафори за велосипеди и коловозна лента само за велосипедисти, доколку се движат […]

Read more

ПРИРАЧНИК ЗА ЕКОЛОШКО ОБРАЗОВАНИЕ И КЛИМАТСКА ПИСМЕНОСТ

Прирачникот Еколошко образование и климатска писменост има за цел да ја развива истражувачката љубопитност кај децата и да ги насочува идните генерации кон одржлива, заштитена и здрава животна средина. Наменет е за наставници кои работат со деца на возраст 6-10. Содржината на Прирачникот е составена од серија насоки за часови, во форма на сценарија. Служи […]

Read more

Handbook – LEGO

The  Handbook specifies and addresses the issue of urban planning that covers a spectrum from the rational planning tradition to the ecological planning paradigm. Young people, teachers, and educational staff can navigate through a series of maps that  display the typical elements of each city-building technique. Three stages of city-building techniques are depicted: a) The […]

Read more

SDG Handbook

The handbook 21C-SDG   is a guide for teachers on how to implement the six  modules in the teachers’ classes. It also has a section on good practices based on the experiences of the teachers who piloted the curriculum. The handbook has:   The Handbook will enable teachers who has not participated in the project to easily […]

Read more

Lojë edukative shoqërore

Qëllimet e lojës: Qëllimet e kësaj loje sociale edukative ndërvepruese të emërtuar X/O (iks – Oks), të cilat planifikohen tëarrihen duke luajtur, janë:• Plotësimi i kapaciteteve ekzistuese të kuadrit arsimor për realizimin e aktiviteteve në fushën e tëmësuarit eksperiencial (të mësuarit sipas përvojës) me fokus në temat e burimeve të energjisë, llojet embeturinave dhe biodiversitetin.• […]

Read more