Промоција на „Прирачник за еколошко образование и климатска писменост“

Europe House во Скопје беше домаќин  на промоцијата на прирачникот  „Прирачник за еколошко образование и климатска писменост“  чии автори имаа чест да го претстават прирачникот пред бројната публика За време на промоцијата авторите на прирачникот Билјана Арсовска, Кирил Арсовски – Пржо и Никола Нешкоски зборуваа од каде ја добиле идеата да го направат овој прирачник, неговата […]

Europe House во Скопје беше домаќин  на промоцијата на прирачникот  „Прирачник за еколошко образование и климатска писменост“  чии автори имаа чест да го претстават прирачникот пред бројната публика За време на промоцијата авторите на прирачникот Билјана Арсовска, Кирил Арсовски – Пржо и Никола Нешкоски зборуваа од каде ја добиле идеата да го направат овој прирачник, неговата потреба во образованието, но и надвор од него. 

Промоцијата ја започна Никола Нешкоски, директорот на Еко Логик, кој откако ги претстави своите колеги одделенскиот наставник Билјана Арсовска и професор Кирил Арсовски – Пржо, ја сподели првичната идеја на прирачникот: „Ние како организација сметаме дека процесот на едукација, без разлика на која целна група, треба да се заснова на пракса, односно дека еден предавач и пасивни слушатели, според нас, сметаме дека треба да се промени. Сметаме дека процесот треба да е интерактивен, да ги вклучува сите страни во самата училница или надвор од неа и треба да е пред се интересен.“ 

На прашање на Никола Нешкоски до Билјана Арсовска „Кој е првичниот интерес на учениците, првичната реакција?“  одделенскиот наставник одговори „Учениците се горди на сопствениот успех, од резултатот на сопствениот труд, горди кога ќе го погледнат својот сопствен труд. Во искуственото учење сите одговори се дозволени, сите одговори се точни, не е како класичниот приказ со кревање на рака и давање на точен одговор, преку учењето на експерименти сите ученици учествуваат, тоа значи сите се подеднакво равноправни, сите се активни, голема придобивка е дека учествуваат и оние ученици кои се обично посрамежливи. Учениците тоа што го гледаат, тоа што го допираат, тоа го кажуваат. Кај учениците во пониските одделенија се развива нивната љубопитност и можат токму тие искуствени учења да ги трансформираат нивните знањеа во образовните искуства и да дојдат до нивниот краен резултат. Знаењето останува долготрајно. Особено битно е дека знањето кај учиниците е стекнато, а не научено. 

Промоцијата немаше  да биде во целост доколку не се уверивме во експериментите кои се запишани во прирачникот, па за тоа, тука беа учениците од Основното Училиште „Вера Јоциќ“ од Скопје кои пред публиката ги демонстрираа експериментите и објаснија што секој експеримент претставува. 

OTHER Publications for children

Прирачник за наставници за интегрирање на искуствено учење за животна средина и климатски промени во наставата по природни науки од прво до петто одделение на основното образование

Еден од многу важните сегменти во воспитно-образовниот процес во училиштата е образованието за животна средина и климатски промени. Од сушинско значење е уште од најрана возраст учениците да усвојуваат знаења за животната средина, да формираат ставови и вредности за заштита на околината од загадуванье и одржуванье здрава и чиста животна средина, како и да преземаат […]

Read more

Прирачник за воспитувачи за интегрирање на искуственото учење за животната средина и климатските промени во реализацијата во програмата за рано учење и развој

Во современиот воспитно-образовен процес во детските градинки и центрите за ран детски развој, едукацијата за животната средина и климатските промени зазема значајно место. Веќе од најраната возраст, од суштинска важност е децата да стекнуваат знаења за животната средина, да формираат позитивни ставови и вредности за заштита на околината од загадување и да придонесуваат кон одржување […]

Read more

Безбедно возење велосипед,патувања и правила инфраструктура за велосипеди

Велосипедите, како превозно средство, се неизоставен дел од јавниот сообраќај. За влкучување во јавниот сообраќај потребно е да се следат правила и знаци кои се наменети само за велосипедистите. За безбедно возење на велосипедистите потребно е да има наменета инфраструктура, како велосипедски патеки, семафори за велосипеди и коловозна лента само за велосипедисти, доколку се движат […]

Read more

ПРИРАЧНИК ЗА ЕКОЛОШКО ОБРАЗОВАНИЕ И КЛИМАТСКА ПИСМЕНОСТ

Прирачникот Еколошко образование и климатска писменост има за цел да ја развива истражувачката љубопитност кај децата и да ги насочува идните генерации кон одржлива, заштитена и здрава животна средина. Наменет е за наставници кои работат со деца на возраст 6-10. Содржината на Прирачникот е составена од серија насоки за часови, во форма на сценарија. Служи […]

Read more

Handbook – LEGO

The  Handbook specifies and addresses the issue of urban planning that covers a spectrum from the rational planning tradition to the ecological planning paradigm. Young people, teachers, and educational staff can navigate through a series of maps that  display the typical elements of each city-building technique. Three stages of city-building techniques are depicted: a) The […]

Read more

Curriculum- Lego

The curriculum is dedicated for pupils in the primary schools, focusing on SDG 11, Sustainable Cities and Communities. The modules and learning material will increase students’ knowledge of ecological city planning and equip them to be active agents of social change. The curriculum is consisting of the following topics: This is  based on the Theories […]

Read more