Research Compendium – Agility and Smart  Working for Municipalities

In an increasingly complex and changing world in which, “global crises have become frequent and consequential”, many governments, including municipalities have, also, become more aware of the necessity to “reinvent themselves” and to become more agile and smart in their operations.  But what “agile and smart” means, and how can municipalities, and especially local administration […]

In an increasingly complex and changing world in which, “global crises have become frequent and consequential”, many governments, including municipalities have, also, become more aware of the necessity to “reinvent themselves” and to become more agile and smart in their operations.  But what “agile and smart” means, and how can municipalities, and especially local administration of small and peripheral towns and villages evolve and become exactly that – agile and smart?  In April and May 2023, we posed these questions to local leaders, civil servants, and other relevant professionals from Italy, Greece and North Macedonia.
We also explored the existing working and learning practices of municipalities, the needs, opportunities and challenges their employees face. The compendium, in that regard, explains agility through the “smart” or “remote working” of Italy, as well as through the so called “concept of agility”.  The compendium also offers a list of some key skills and competences which municipal employees should have in order to contribute to the transition towards “agile and smart”, including list of e-learning tools and practices for further development of those skills.The publication is part of the fEUture – CVET program for the next generation of European Local Administrators project. 

The European Commission’s support for the project and the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

OTHER Publications Publications for adults Uncategorized

НАСТАВНА ПРОГРАМА ЗА СРЕДНИ УЧИЛИШТА

ЦИРКУЛАРНА ХЕМИЈА ВО ДИГИТАЛНА ЕРА Со задоволство го претставуваме нашиот најнов образовен проект – „Циркуларна хемија во дигиталната ера“. Оваа програма има за цел да ги инспирира средношколците со идеи за циркуларна економија, која ги промовира повторната употреба, рециклирањето и одговорното управување со ресурсите. Што значи „циркуларна економија“?Во основа, циркуларната економија е модел што се […]

Read more

Revolutionizing Education and Workspaces with BYOD: Eco Logic’s Vision for a Smarter Future

In a world where digital transformation is rapidly shaping how we live, work, and learn, flexible and adaptable solutions have become key to success. At Eco Logic, we are committed to fostering innovative and sustainable practices that not only improve productivity but also align with the evolving needs of our society. One of the trends […]

Read more

Одржлива мода: Придонес кон зелена иднина проект Upcycling clothes and mind

Во свет каде што модната индустрија често е поврзана со создавање големи количества отпад и негативни влијанија врз животната средина, сè повеќе иницијативи се насочени кон тоа како одржливоста може да стане дел од нашата секојдневна облека. Иницијативата „GOOD PRACTICE“ покажува иновативни примери од различни земји за рециклирање, повторна употреба на материјали и еколошко производство, […]

Read more

Empowering Migrants through Innovative Language Education: Distance Learning Methodologies HANDBOOK FOR VET EDUCATORS

Language is a key element in empowering migrants, allowing them to integrate and thrive in new environments. The Handbook for VET Educators provides a pivotal step forward in this regard, introducing methodologies for language learning tailored to migrants in Lithuania, Italy, and Macedonia. By embracing distance learning, job training, and class learning techniques, this approach […]

Read more

Прирачник за наставници за интегрирање на искуствено учење за животна средина и климатски промени во наставата по природни науки од прво до петто одделение на основното образование

Еден од многу важните сегменти во воспитно-образовниот процес во училиштата е образованието за животна средина и климатски промени. Од сушинско значење е уште од најрана возраст учениците да усвојуваат знаења за животната средина, да формираат ставови и вредности за заштита на околината од загадуванье и одржуванье здрава и чиста животна средина, како и да преземаат […]

Read more

Прирачник за воспитувачи за интегрирање на искуственото учење за животната средина и климатските промени во реализацијата во програмата за рано учење и развој

Во современиот воспитно-образовен процес во детските градинки и центрите за ран детски развој, едукацијата за животната средина и климатските промени зазема значајно место. Веќе од најраната возраст, од суштинска важност е децата да стекнуваат знаења за животната средина, да формираат позитивни ставови и вредности за заштита на околината од загадување и да придонесуваат кон одржување […]

Read more