EDUCATIONAL TOOL – Build a social enterprise with a positive impact on the environment

The purpose of the educational tool is: to motivate young people to think and be in the role of social entrepreneurs, to encourage creativity, to develop research and analytical skills, to acquire competencies for defining a problem and an idea, and to understand the necessary stages for the realization of a social enterprise.

Resources offered by the tool are:

– Presentations, articles, videos that are informative and serve to introduce social

entrepreneurship in general, but also the topics that are important for the creation

and sustainability of green solutions: Eco-design, cleaner production, and

consumption, sustainable development, tools, and methods for sustainable

development, etc. The materials are part of the created modules, which are also available on the site: www.green-entrepreneur.net

– Completion documents for idea development (marketing research, problem definition, idea and mission definition, empathy map, business plan writing, business tooling, prototyping and then entering green aspects, etc.)

– Quizzes between the separate fields for checking the acquired knowledge, but also for:

the whole learning process by solving quiz questions.

– Inspirational thoughts and stories.

– The tool is constructed based on the “Design Thinking” methodology which aims to discover and understand the real needs, problems and boundaries, intending to develop creative solutions. The process involves methods that foster empathy for People.

Link to access the educational tool: https://green-entrepreneur.net/interactive-tools/#ax_s0

OTHER Educational Games

Алатка за дискусија на вредности

Алатката за дискусија на целите за одржлив развој има цел да креира систематска дискусија при анализа на некоја цел за време на работилници или тренинг курсеви. Алатката е пригодна за дискусија на различни тематики каде е потребен сопфатен пристап.Главната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на постигнување на одредена цел преку идентификување […]

Read more

Алатка за одржлив развој

ЦЕЛ НА АЛАТКАТАГлавната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на подобрување на конкретниот предизвик преку идентификување на бенефициите и согледување на нивното влијание од четири различни аспекти: политички, економски, социјален и од аспект на животната средина.ЧЕКОР 1:На почетокот на сесијата, учесниците треба да кажат што тие подразбираат под терминот “Цели за одржлив […]

Read more

“7 DAYS UNTIL THE END OF THE WORLD” едукативна игра 

Проектот Innovative Learning Approach for Circular Chemistry in Secondary Education заврши, а во оваа прилика ја промовираме eдукативната игра:„7 DAYS UNTIL THE END OF THE WORLD“ креирана за време на проектот. Целта на играта е да поттикне дебата помеѓу “Чуварите на зелената галаксија” и “негативците” за теми поврзани со циркуларната хемија. Играта е достапна на […]

Read more

SUSTAINABILITY ADVISORS GAME

The game consists of a board with 7 mini-boards, each mini-board representing one of the Sustainable Development Goals, tied together by the center board ‘21st Century Citizen’. Before the game starts, you can choose how many mini-boards you want to play on. You can choose to cut out the boards or just let them be. […]

Read more

Вело Твистер

Твистер како друштвена игра е добро позната на сите. Во таа насока, во рамки на образовната програма Вело Училишта, Еко Логик како организација креираше нова верзија на играта, или Вело Твистер која е во насока на едукација за основните видови на велосипеди. Видовите велосипеди кои ги изучуваме преку Вело Твистерот се: Градски велосипед Планински велосипед Друмски велосипед […]

Read more

„Advisor for sustainable developemеnt“

In a time of serious, global environmental challenges, through the game “Advisor for sustainable developmеnt“ you are called upon to make efforts to improve the situation in various entities / organizational units facing various challenges to improve and enhance the environment – such as the result of their daily activities.

Read more