The protected Park/ Forest “Vodno” – unprotected from institutions and usurpers

zastitenata-park-suma-vodno

Above the Institute for Lung Diseases in children – Kozle, deep in the protected park-forest Vodno in the location Rupi, starting from last year, mountaineers and locals signal alarmingly about a massive ecological crime on this ‘lung oasis’.

Destroying the protected part of the forest fund is registered through expertise ordered by City Skopje, and Radio MOF with exploration helped by activists had seen a chain of contradictories regarding the case of parcels on Vodno where as owners are listed Tome Kostadinovski, Rubincho Zareski and Zoran Jolevski. At the same time, this case gives a broader image for the unsuitable institutional treatment and prolonging of the protection and preservation of the largest suburban greenery in Skopje, with role of protection and preservation of the capital city from pollution, torrential erosions.

This exploratory story is realized as part of the project “Vodno – institutional and civil unprotected filter of the air in Skopje”, project implemented by the Civil Society Organization Eco Logic, in collaboration with Radio MOF. The project is a part of the “Development of ecological exploratory journalism”, supported by EU, and implemented by Florozon and Sumnal.

The protected Park/ Forest “Vodno”

OTHER Publications Publications for adults

Revolutionizing Education and Workspaces with BYOD: Eco Logic’s Vision for a Smarter Future

In a world where digital transformation is rapidly shaping how we live, work, and learn, flexible and adaptable solutions have become key to success. At Eco Logic, we are committed to fostering innovative and sustainable practices that not only improve productivity but also align with the evolving needs of our society. One of the trends […]

Read more

Одржлива мода: Придонес кон зелена иднина проект Upcycling clothes and mind

Во свет каде што модната индустрија често е поврзана со создавање големи количества отпад и негативни влијанија врз животната средина, сè повеќе иницијативи се насочени кон тоа како одржливоста може да стане дел од нашата секојдневна облека. Иницијативата „GOOD PRACTICE“ покажува иновативни примери од различни земји за рециклирање, повторна употреба на материјали и еколошко производство, […]

Read more

Empowering Migrants through Innovative Language Education: Distance Learning Methodologies HANDBOOK FOR VET EDUCATORS

Language is a key element in empowering migrants, allowing them to integrate and thrive in new environments. The Handbook for VET Educators provides a pivotal step forward in this regard, introducing methodologies for language learning tailored to migrants in Lithuania, Italy, and Macedonia. By embracing distance learning, job training, and class learning techniques, this approach […]

Read more

Прирачник за наставници за интегрирање на искуствено учење за животна средина и климатски промени во наставата по природни науки од прво до петто одделение на основното образование

Еден од многу важните сегменти во воспитно-образовниот процес во училиштата е образованието за животна средина и климатски промени. Од сушинско значење е уште од најрана возраст учениците да усвојуваат знаења за животната средина, да формираат ставови и вредности за заштита на околината од загадуванье и одржуванье здрава и чиста животна средина, како и да преземаат […]

Read more

Прирачник за воспитувачи за интегрирање на искуственото учење за животната средина и климатските промени во реализацијата во програмата за рано учење и развој

Во современиот воспитно-образовен процес во детските градинки и центрите за ран детски развој, едукацијата за животната средина и климатските промени зазема значајно место. Веќе од најраната возраст, од суштинска важност е децата да стекнуваат знаења за животната средина, да формираат позитивни ставови и вредности за заштита на околината од загадување и да придонесуваат кон одржување […]

Read more

yEUcycling

Публикации и насоки до локалната заеница. Кофинансиран од Европската Унија. Изразените ставови и мислења се на авторот и не мора да ги одразуваат ставовитеи мислењата на Европската Унија или на Европското образование икултура. Извршна агенција (EACEA). Ниту ЕвропскатаУнија ниту EACEA не можат да бидат одговорни за нив.

Read more