21st century skills game

The game consists of a board with 7 mini-boards, each mini-board representing one of the Sustainable Development Goals, tied together by the center board ‘21st Century Citizen’. Before the game starts, you can choose how many mini-boards you want to play on. You can choose to cut out the boards or just let them be. The ‘21st Century Citizen’ center board is mandatory. To enter the ‘21st Century Citizen’ center board you have to win all the SDG mini-boards that you decided to play on.

Game Rules

The player with the shortest hair decides which mini-board the game should start on. All players place their game pieces at the ‘Start’ square on the mini-board.

The player who has had their phone for the longest time starts. Next will be the player who has had their phone for the next longest time and so on.

The player rolls the die and moves the number of squares that the dots from the die shows. To have a 21C – SDG question the player must go to a square with a ‘21 C’ globe on. If this is not possible, the player will wait on an empty square until a new turn is coming up and hopefully get the chance to move to a 21C – SDG square.

When landing on a 21C – SDG square, the player will be asked a dilemma question in the SDG from which board the player is on, combined with a 21 Century Digital Skill. As an example the 21C skill could be Creativity. This means that you need to find the best and most creative answer to this SDG problem. There will be 3-5 possible solutions, where the best answer will bring you 5 points and the worst answer only will bring you 1 point. The player who first reaches 15 points finishes the mini-board and can continue to the next mini-board. When a player has finished all mini-boards the player does now have access to the ‘21st

Century Citizen’ mini-board. When the player enters the 21st Century Citizen center board, he/she will be asked 3 random questions from random SDGs and need at least 10 points to win the whole game and thereby call himself/herself a 21st Century Citizen. In case the player does not reach 10 points in the first attempt, the player can try again in the next round.

OTHER Educational Games

Cycle Path: An Exciting Educational Game for Kids

Ever wondered how to teach your kids about traffic safety while keeping them entertained? Bicycle Pathway is here to make it happen! With its unique design and interactive approach, this board game is perfect for kids who want to have fun while learning the rules of the road. Cycle Path: An Exciting Educational Game for […]

Read more

Велосипедска патека – Друштвена игра што го поттикнува учењето и забавата кај децата

Дали некогаш сте помислиле како да ги едуцирате вашите деца за безбедноста во сообраќајот додека се забавуваат? „Велосипедска патека“ е друштвена игра која го прави токму тоа! Со уникатен дизајн и интерактивен пристап, оваа игра е совршена за деца кои сакаат да се забавуваат додека учат за правилата на патиштата. Што е „Велосипедска патека“? „Велосипедска […]

Read more

Горе -долу по Галичица

Игра на проверка на знаење и повторување. Правила: 4 тима „Исток“ „Запад“ „Север“ „Југ“ На главната табла за играње има три типа полиња – „Лилјаци“, „Пештери“ и „Опрема и украси“ кои ве движат нагоре, надолу или ве паузираат еден друг. Ако играч стапне на поле „Лилјак“ – му следува прашање за определен лилјак (влече лилјачка […]

Read more

Галичица нѝ зборува, Галичица нѐ учи

Прибор за игра Правила Децата се делат на два тима „Преспански“ и „ Охридски“ Застануваат од двете страни на хартиената играчка што ја претставува Геличица: Лево е Охриски тим, десно Преспанскиот тим. Учителката- модераторот одбира кој тим прв ќе игра со „Галичица“ – хартиена играчка, со помош на хартиено авионче во форма на лилјак. Го […]

Read more

Алатка за дискусија на вредности

Алатката за дискусија на целите за одржлив развој има цел да креира систематска дискусија при анализа на некоја цел за време на работилници или тренинг курсеви. Алатката е пригодна за дискусија на различни тематики каде е потребен сопфатен пристап.Главната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на постигнување на одредена цел преку идентификување […]

Read more

Алатка за одржлив развој

ЦЕЛ НА АЛАТКАТАГлавната цел на алатката е стимулирање на дискусија во насока на подобрување на конкретниот предизвик преку идентификување на бенефициите и согледување на нивното влијание од четири различни аспекти: политички, економски, социјален и од аспект на животната средина.ЧЕКОР 1:На почетокот на сесијата, учесниците треба да кажат што тие подразбираат под терминот “Цели за одржлив […]

Read more